Tuesday, March 10, 2015

Menjual Jam Casio Original



Assalamualaikum kawan-kawan saya menjual jam original casio pelbagai jenis yang menarik dan boleh la lawati page dan facebook saya  berikut ye..pasti puas hati bila membelinya.yang penting original dan jaminan 1 tahun.


https://id-id.facebook.com/

Boleh PM ke no 017-9663881/017-2703881

Tuesday, October 9, 2012

Sabah sampai Sudah






Firts Day Borneo :sampai jgk akhirnye kat sabah walaupun banyak jugak habis duit,berjalan kan sekali sekala
 
Gununug Kinabalu Satu hari nanti aku akan naik juga.

 
   Cun picture'i Like THis Picture'


Sabah Morning 6.30am

 



After Mendaki

 
On The Way Semenanjung Last Snap


Pearl Shoping

Thursday, August 16, 2012

aku dan dia

                      

Wednesday, June 27, 2012

3 years In Goverment

Hye


Saya ada cerita nak kongsi pada kawan2,genap la 3 tahun untuk hari ini 27.6.2012 aku bekerja di KMTPh (Kolej Matrikulasi Teknikal Pahang) tarikh yang  tak akan aku lupakan sampai bila2..sebab fisrt posting bekerja dalam keadaan kerja 2 alam,sebelum sekolah menengah teknik jengka di naik  taraf menjadi Matrikulasi.faham kan 2 alam.maksud nye masa tu 27.6.2009 aku di hantar dari putrajaya ke sini..aku terkejut ada sekolah bergabung dengan matrikulasi...hehehe..tpi pengalamn la mngajar aku segalanya.yang boleh bg semangat untuk bekerja..banyak sangat penglamn aku bekerja di sini...walaupun aku bekerja bukan dalam kos yang aku ambik masa blajar...belajr elektrik n elektronik.tpi bekerja dalam IT.itu la rezeki pada aku yang Tuhan bagi..aku kena la terima di sbbkan kerja skrng ssh btl nk cari...nak xnak aku kena hadpi jgk la...pengalamn aku bekerja di KMTPh ini bnyk ilmu yang aku dapt.sebbnya aku sellu g kursus..hehehe.tu yang boleh buat semua kerja.hehehe..walaupun '0' masuk bekerja..di tempat ni la aku mencari rezki..Ya Allah aku bersyukur sangat kepadamu..kau permurahkan la rezki aku,permudahkan la sgala urusan aku untuk bekerja dengan lbh sempurna.amin...cukup la smpai sni ea..bnyak lgi sbnrnya nak cite..hehehe..tpi blog aku mngkin rmai yang baca..entry aku mcm x mnrik..hehehe...ape pun ini la la tempat luahan hati kedua.pertma Siti Nur Saadah orangnya...




Assalamualaikum

Friday, June 22, 2012

Assalamualikum

Rasanya dah lama sangat aku x tulis blog ni...sibuk je memanjang menguruskan pendaftaran pelajar baru,apa boleh buat dah kerja aku mcm ni kan..apa-apa pun kawan2 aku ada satu cerita nak di ceritakan pada kawan2 semua Rejab,Syaaban dah akan datangya ramadhan...sedar tak sear dah nk habis setengah tahun..semoga hari2 yang akan baik mengiringi diri ini untuk mengamalkan amalan pada Allah w.s.t dan pada bulan Syaban juga la seorang kawan satu tempat kerja telah pergi untuk selamanya meniggalkan kami.Aku begitu terkejut sangat atas pemergian dia pada 21 Jun 2012.Dia seorang yang pendiam juga dikatakan.selalu pagi2 kami akan minum bersama seblum memulakan kerja seharian..Seblm dia pergi aku dan Hanif la mengambil gambar dia,video dia....ambil gambar untuk buat kad matrik...kejadian yang memilukan pada pagi semalam,masa tu aku tgh mnum dgn kwan2 di kafeteria.Tiba2 ada Farizal(Kecik) dia bagi thu...woi kawan kita excident dah xde....aku tanya la dia..xde mcm mne tu...dia cakp dah xde....pas tu trus dia pergi nak tgk..mula2 kami ingtkan di hospital...pegi hospital xde pun kaunter cakp...rupe2 nye dia masih ade ditmpt kejdian..aku trun dan tengok keadaan dia..betapa sedihnye hati ini kerna seorng kwan yang baik telah pergi untuk slmye....hampir 2 jam dia terbaring dalam air longkang....aku begitu sdih meliht keadaan dia..selpas tgk keadaan istri dia yang menangis kemudian anak dia datang pula..anak dia darjah satu..mak dia dia bgi thu..(adik abah xde,adik kena saba ea,adik kena sedekahkan al-fatiah kepada abah)ank dia menjerit...Mcm mne la klu aku di tempt dia....semoga roh En Sarizi ditempatkan orang-orang yang beriman.Amin


Al Fatihah.



Tuesday, December 6, 2011

Pensil & Pemadam















Pensil: Saya minta maaf..

Pemadam: Untuk apa? Awak tidak berbuat apa-apa yang salah. 

Pensil: saya minta maaf sebab awak cedera di sebabkan saya. Setiap kali saya membuat kesilapan, awak sentiasa ada untuk saya. 

Tetapi apabila awak membuat kesilapan saya tiada. Awak akan kehilangan sebahagian daripada diri awak. Awak akan menjadi lebih kecil dan lebih kecil lagi setiap kali di sebabkan kesilapan saya. 

Pemadam: Itu betul. Tetapi saya tidak kisah. Awak lihat, saya telah di lahirkan untuk melakukan tugas ini. Saya telah dibuat untuk membantu awak pada bila-bila masa awak melakukan sesuatu kesilapan, walaupun satu hari saya tahu yang saya akan hilang dan awak akan menggantikan saya dengan yang baru.